Blog

Generalna zasada jest taka – gaźnika nie regulujemy bez potrzeby i nie poprawiamy prawidłowych jego nastaw. Jest dobrze? To nie ruszaj. Jeśli jednak czujemy, że nasz motocykl albo skuter zachowuje się inaczej niż zwykle wtedy interweniujmy. Jakie są objawy złej mieszanki i źle wyregulowanego gaźnika?

Oczywiście Junak czy Sokół wydaje się bardziej kultowy, ale oba te motocykle niekoniecznie były mniej awaryjne, a przede wszystkim były droższe przez co mniej dostępne i zdecydowanie bardziej skomplikowane pod względem obsługi i serwisu. Tutaj musimy również zastosować pewien podział dziejowy: Sokół wytwarzany był w zupełnie innych czasach.

Historia modelu RM 250 rozpoczęła się w roku 1975 i trwała z wieloma modernizacjami do roku 2008. Od samego początku dwusuwowe ćwiartki były bardzo popularne w świecie offroadowego motorsportu. Prawdziwy rozkwit tej pojemności przyniosły jednak lata dziewięćdziesiąte. Wtedy terenowe dwusuwy osiągnęły prawdziwie diabelną moc, ale przy okazji hamowały i zawieszenie zaczynało nadążać za obrotami kół.

Idziesz do garażu, wkładasz kluczyk do stacyjki, przekręcasz kranik i …. Scenariusze mogą być różne. Jeśli nie zaświecą się kontrolki i po wciśnięciu startera w garażu nadal będzie panowała cisza, na bank padł akumulator. Trzeba wyjąć go z motocykla i spróbować naładować. Jeśli w stanie rozładowania był przez dłuższy czas mogło dojść do zasiarczenia baterii i ładowanie niewiele pomoże. A trzeba było na jesieni wyjąć akumulator i podładować go ze dwa razy.

Gaźnik, to jeden z najważniejszych elementów skutera, o ile nie został on wyposażony we wtrysk paliwa. Wadliwe działanie, zła regulacja gaźnika jest częstą przyczyną niewydajnej pracy, gaśnięcia silnika na wolnych obrotach, nieoptymalnego spalania. To właśnie gaźnik odpowiada za tworzenie mieszanki paliwowo – powietrznej. W jego komorze dochodzi do tworzenia tzw. mgły spalinowej. Jest ona wtryskiwania bezpośrednio do cylindra. Poznaj budowę tego układu, przekonaj się, że regulacja i konserwacja gaźnika jest możliwa do zrealizowania w przydomowym garażu, bez użycia wykwalifikowanego warsztatu. Zobacz jak to zrobić krok po kroku. Powodzenia

Od wielu lat w Polsce pokutuje przekonanie, że najlepszy rower to góral. Rower górski otwierał zwykle listy prezentów komunijnych i należy już do klasyki polskich szos. Czy jednak jest to naprawdę najlepszy wybór z możliwych? Niekoniecznie.

Góral nie jest do miasta i jeśli kupiłeś sobie rower górski i używasz go w mieście, to zastanów się czy nie lepiej będzie wymienić opony na cieńsze. Szeroka opona nie nadaje się do jazdy po mieście z kilku względów. W szerokich oponach z górskim bieżnikiem występują większe opory toczenia, przez co przy jeździe po asfalcie musimy użyć więcej siły by rozpędzić rower. Poza oporem toczenia jest też opór aerodynamiczny – również większy niż w przypadku wąskiej opony.

Rozwiązania skrojone na miarę cieszą się dziś dużą popularnością. Każdy chce mieć oryginalne i niepowtarzalne produkty. Dlaczego więc nie skorzystać z możliwości stworzenia roweru na indywidualne zamówienie? Nasze rowery na zamówienie to doskonały sposób, aby wyróżnić się na tle innych rowerzystów. Custom Bike może być amatorski lub zawodowy, zawsze jednak jest taki, jakim go sobie wyobraziłeś.

Co to jest rower cruiser? Zasady doboru roweru cruiser

Klasyczne rowery cruiser (beach cruiser) wyróżniają się kolorowymi, rozmaicie wyginanymi ramami oraz oponami balonowymi. Były nazywane motorowerami. Klasyczny rower cruiser ma stalową ramę rowerową (dzisiaj uznawaną za zbyt ciężką), bardzo prostą konstrukcję o wyrazistej stylistyce, umożliwia jazdę w pionowej pozycji - chociaż stosunkowo wolną przez opony balonowe i wagę cięższą w porównaniu do roweru miejskiego (holendra).