irek86pl / 22.01.2020

Rower Cruiser

Rower Cruiser

Rower z krążownikiem, znany również jako krążownik plażowy lub (dawniej) motocykl, to rower, który zwykle łączy w sobie opony balonowe, postawę siedzącą w pozycji pionowej, pojedynczy układ napędowy i prostą stalową konstrukcję z wyrazistym stylem. Krążowniki są popularne wśród zwykłych rowerzystów i wczasowiczów, ponieważ są bardzo stabilne i łatwe w jeździe, ale ich duża waga i opony balonowe sprawiają, że są raczej powolne. Inną wspólną cechą jest możliwość dostosowania za pomocą akcesoriów, takich jak błotniki, światła i torby siodłowe. Są przeznaczone do stosowania przede wszystkim na utwardzonych drogach, umiarkowanych prędkościach / dystansach i są zaliczane do klasy nie wyścigowej / poza trasą oraz stylów ciężkich i średnich typów rowerów szosowych.

Rowery, znane ze swojej trwałości i dużej masy, były najpopularniejszym rowerem w Stanach Zjednoczonych od wczesnych lat 30. do 50. XX wieku i cieszą się odnowioną popularnością od późnych lat 90.

Etymologia

Jednym z pierwszych zastosowań terminu „krążownik” dla motocykli może być era II wojny światowej, autorstwa Mead Cycle Co., „jednej z najbardziej znanych firm rowerowych na świecie i jednocześnie posiadał ogromne zakłady w Anglii i tutaj Chicago ”/ (NBHAA), który sprzedawał za pośrednictwem sprzedaży wysyłkowej (ale nie produkował) rowerów marek Ranger (najbardziej rozpoznawalnych), Pathfinder i Crusader.

Crusader „Cruiser” był wysokiej klasy (droższym) rowerem męskim / chłopięcym i zawierał dodatkowe funkcje, takie jak przedni reflektor, tylny bagażnik i, co najważniejsze, zbiornik motobike. Niższy model (opisany również drobnym drukiem reklam jako krążownik) był krzyżowcem „ścigającym”, a damski „krzyżowcem” i „nożem” dla kobiet, aby uzupełnić motyw morski w schemacie nazewnictwa produktów . Dzieło sztuki okrętów US Navy Cruiser zostało przedstawione w reklamach Mead Cycle Co.

Tak więc „krążownik” mógł powstać jako jedna nazwa modelu używana przez jednego dystrybutora motocykla. Termin „strażnik na plaży” nigdy tak naprawdę się nie przyjął.

W starym katalogu Sears, Roebuck and Company reklamowano motocykl Elgin Motor Bike, a termin motocykl został wyjaśniony w następujący sposób: „Termin„ Moto-Bike ”odnosi się tylko do rodzaju ramy, co oznacza, że ​​jest zbudowany na zamówienie motocykla ".

Etymologia
Jednym z pierwszych zastosowań terminu „krążownik” dla motocykli może być era II wojny światowej, autorstwa Mead Cycle Co., „jednej z najbardziej znanych firm rowerowych na świecie i jednocześnie posiadał ogromne zakłady w Anglii i tutaj Chicago ”/ (NBHAA), który sprzedawał za pośrednictwem sprzedaży wysyłkowej (ale nie produkował) rowerów marek Ranger (najbardziej rozpoznawalnych), Pathfinder i Crusader.

Crusader „Cruiser” był wysokiej klasy (droższym) rowerem męskim / chłopięcym i zawierał dodatkowe funkcje, takie jak przedni reflektor, tylny bagażnik i, co najważniejsze, zbiornik motobike. Niższy model (opisany również drobnym drukiem reklam jako krążownik) był krzyżowcem „ścigającym”, a damski „krzyżowcem” i „nożem” dla kobiet, aby uzupełnić motyw morski w schemacie nazewnictwa produktów . Dzieło sztuki okrętów US Navy Cruiser zostało przedstawione w reklamach Mead Cycle Co.

Tak więc „krążownik” mógł powstać jako jedna nazwa modelu używana przez jednego dystrybutora motocykla. Termin „strażnik na plaży” nigdy tak naprawdę się nie przyjął.

W starym katalogu Sears, Roebuck and Company reklamowano motocykl Elgin Motor Bike, a termin motocykl został wyjaśniony w następujący sposób: „Termin„ Moto-Bike ”odnosi się tylko do rodzaju ramy, co oznacza, że ​​jest zbudowany na zamówienie motocykla ".

Jako inspiracja dla roweru górskiego

Na początku lat siedemdziesiątych dwie grupy [16] entuzjastów: gang Kanion Larkspur z Larkspur (długoletni jeźdźcy w dół góry Tamalpais), a później członkowie Velo-Club Tamalpais z Fairfax i San Anselmo w hrabstwie Marin w Kalifornii zaczęli grupowe przejażdżki po kanionach i grzbietach, w górę iw dół po drogach pożarowych wokół góry Tamalpais, później ścigali się rowerem w dół wyścigu, który nazwali „Przepakuj” [17] [18] [19], ponieważ jazda była tak wyczerpująca, że ​​kierowcy musieli przepakuj ich hamulce coaster smarem po każdym biegu. [20] Teren terenowy był skalisty, a strome zbocze góry pomogło jeźdźcom osiągnąć wysokie prędkości, kiedy odbijali się i uderzali o skały i błoto. Takie surowe traktowanie sprawiło, że zwykłe motocykle szarpały się, więc zawodnicy szukali bardziej trwałej i niedrogiej alternatywy. Wkrótce odkryli, że starych zmęczonych balonami „klaunów” [21] (jak je nazywali) można było dostać za 5,00 $ na wyprzedaży w garażu i znoszą ogromne kary. Wkrótce jeźdźcy łapali te stare krążowniki, zdejmując ciężkie błotniki i trymery, i udoskonalali je [16], aby poprawić osiągi zjazdowe [22]. Przekładnie przerzutki zostały dodane przez Russa Mahona [16] z The Morrow Dirt Club w Cupertino na przełajniku Marin County w 1974 roku, a Gary Fisher [16] 1975 zastosował tandemową tylną piastę (z pchli targ) z wewnętrznym stalowym hamulcem bębnowym i gwintowanym za klaster przerzutki na wolnym rowerze do swojego starego roweru Schwinn Excelsior, umożliwiając mu zarówno jazdę w górę, jak i w dół. [23] Mniej więcej w tym samym czasie inny jeździec o imieniu Joe Breeze zaczął majstrować przy swoim własnym Schwinn Excelsior, dzięki czemu lepiej nadaje się do kursu „Przepakuj” [24]. Wkrótce obaj zaczęli budować i sprzedawać niestandardowe rowery górskie innym entuzjastom, wprowadzając światowy fenomen kolarski. [25] [26] Na przełomie lat 70. i 80. ramy krążowników stanowiły podstawę nowo opracowanego roweru górskiego. [27] Na przełomie lat siedemdziesiątych i osiemdziesiątych XX wieku pojawiło się zainteresowanie kolekcjonowaniem starych rowerów, a ceny klasycznych modeli zmęczonych balonami wzrosły. [28] Rozwinęła się społeczność kolekcjonerów rowerów, w której biuletyny i sklepy specjalistyczne koncentrują się na kolekcjonerach rowerów.

Rowery Cruiser dzisiaj

Komfort, styl i przystępność krążowników (w porównaniu z rowerami górskimi i wyścigowymi) doprowadziły do ​​ponownej popularności w ostatnich latach [3] Pod koniec 1979 r. Schwinn wyprodukował model „Schwinn Cruiser”. W latach 80. Huffy zbudował krążownik plażowy „Dobre wibracje”, a Murray zbudował krążownik plażowy „Monterey”, używając obu nazw produktów, takich jak plaże, w powiązaniu z zachodnim wybrzeżem Kalifornii. Następnie na początku lat 90. Schwinn wyprodukował serię modeli krążowników, w tym „Cruiser Deluxe” (który zawierał zbiornik w stylu Phantom z klaksonem, chromowane błotniki, opony balonu z białą ścianą, tylny bagażnik, widelec springer, oraz dwukolorowe niebieskie lub zielone ramki). Odrodzenie krążownika trwało w 1995 r., Kiedy Schwinn ponownie wydał Black Phantom z okazji 100. urodzin firmy [32]. W tym samym czasie podobne oferty pojawiły się w Kolumbii (limitowana reedycja klasycznego 5-gwiazdkowego lat 50. została wyprodukowana na początku lat 90.), [33] i Roadmaster [34]. Harley-Davidson nawet licencjonował motocykl typu cruiser z ich logo i stylem znaku handlowego. [35] Pomogły one wzbudzić zainteresowanie krążownikami, co zwróciło ich uwagę starzejących się wyżu demograficznego, którzy pamiętali oryginały z młodości i teraz osiągnęli wiek, w którym wygodny rower był bardziej ekscytujący niż szybki, i który również miał pieniądze kupować, co chcą. Klasyczny „retro” wygląd, niezawodne działanie mechaniczne, wygodna jazda i stosunkowo niska cena krążowników (w porównaniu z rowerami górskimi lub szosowymi) również spodobały się młodym pokoleniom Xers [6]. Niemal każdy duży producent motocykli oferuje teraz co najmniej jeden model krążownika, jeśli nie całą linię. Niektórzy znani współcześni producenci to Electra Bicycle Company i Felt Bicycles. W ciągu ostatniej dekady sprzedaż krążowników stale rosła, a dziś wiele miast ma kluby, które sponsorują regularne przejażdżki krążownikami jako sposób promowania niskiego poziomu techniki i dobrej zabawy na rowerze. [36] [37] [38]

Trzy inne współczesne trendy rowerowe są związane z krążownikami. Przez dziesięciolecia miłośnicy samochodów latynoskich obniżali zawieszenie starszych amerykańskich samochodów, aby budować „samochody dostawcze”. Ich młodsze rodzeństwo zaczęło budować własne „rowery lowrider”. Rowery Lowrider są zwykle budowane na starych ramach Schwinn Sting-Ray lub innych „rowerach treningowych”, ale cały wygląd lowriderowych akcesoriów „oldschoolowych”, takich jak amortyzatory i reflektory kulowe, jest tradycją krążowników. Magazyny i katalogi rowerowe Lowrider również zawierają krążowniki i są doskonałym źródłem akcesoriów dla właścicieli krążowników. [39] Podobnym trendem jest nagłe pojawienie się motocykli typu „chopper” w ciągu ostatnich kilku lat, w odpowiedzi na wzrost zainteresowania motocyklem niestandardowym. Kilku producentów oferuje rowery typu „chopper” w swojej ofercie krążowników. Te motocykle mają zazwyczaj niższy środek ciężkości, widelce amortyzowane, lakierowanie hot rod i duże tylne opony.

Wreszcie, producenci wprowadzili również kategorię „rower komfortowy”, aby połączyć miękką jazdę i pionową postawę krążowników z rowerem o bardziej konwencjonalnym stylu. Rowery Comfort mają takie cechy, jak błotniki, sztyca amortyzowana i widelce oraz duże wyściełane siodła z gigantycznymi sprężynami. Wszystkie te funkcje są kopiowane z krążowników, ale przeprojektowane, aby przypominały zwykłe rowery szosowe lub hybrydowe.